Arnavutköy Belediyesi, kurban bayramında tam otomatik kesimhaneyle vatandaşa hizmet verecek
Arnavutköy Belediyesi'nin kurban satış ve kesim alanında hayata geçirilen sistem, geleneksel ilkel görüntüleri tamamen tarihe gömüyor. Tesisin işleyişi hakkında bilgi veren Veteriner İşleri Müdürü Turgut Özdemir, bir hayvanın tesise girişinden çıkışına kadar geçen sürenin tam profesyonel çalışmayla yalnızca 10 dakika sürdüğünü belirtti. Özdemir, teknolojinin getirdiği kolaylığı şu sözlerle özetledi:
"Burada hiçbir hayvanın gövdesi yere değmiyor. Hayvanlar tamamen 'aks' adı verilen özel bir raylı askı sistemi üzerinden havada yürütülüyor. Bir hayvanın eti, kesinlikle başka bir hayvanın etine temas etmiyor. Sertifikalı uzman kasaplarımız ve yardımcı personelimiz haricinde kimsenin dokunmadığı süreç sonunda, etler en son aşamada yaklaşık 1'er kiloluk steril poşetlere konularak vatandaşa intizamlı bir şekilde elden teslim ediliyor."
Bayram namazının hemen ardından müftülük eşliğinde başlıyor
Arife günü kesim alanında sıraya dizilecek olan kurbanlıklar için süreç, bayram namazının hemen ardından başlayacak. Kesimlerin tamamen dini vecibelere uygun olarak yapılabilmesi için İlçe Müftülüğü'nden gelecek din görevlileri tesis başında hazır bulunacak. Tamamen kasaplık eğitimi almış, elinde resmi belgesi olan uzmanlar tarafından tek tek kesim, yüzme ve işkembe parçalama işlemleri el değmeden, 7 ortaklı hisseleme robotları ve sistemleriyle tamamlanacak.
"Zoonoz" tehlikesine dikkat: Korsan kesimhanelerden uzak durun!
Vatandaşların kendi imkanlarıyla ya da onay belgesi olmayan merdiven altı alanlarda kesim yapmasının çok büyük biyolojik riskler barındırdığına dikkat çeken Turgut Özdemir, ölümcül bulaşıcı hastalık uyarısı yaptı:
"Kurbanda çok ciddi rakamlarla hayvan kesimi yapılıyor. Haliyle bu hayvanlarda 'zoonoz' dediğimiz, hayvandan insana doğrudan bulaşan çok tehlikeli hastalıklar mevcut. Bu yüzden vatandaşlarımızdan ilk ve en önemli ricamız, hayvanlarını kesinlikle resmi ilçe kurban komisyonlarından onay almış tesislerde kestirmeleridir. Bu onay neden önemli? Çünkü o alanlar Tarım ve Orman Bakanlığı, ilgili belediye, zabıta müdürlüğü ve müftülük tarafından anlık olarak denetlenen, veteriner kontrolü altındaki güvenli yerlerdir."
Bu habere tepkiniz ne oldu ?
Beğendim
0
Beğenmedim
0
Sevdim
0
Güldüm
0
Şaşırdım
0
Duygulandım
0
Kızdım
0
Yorumlar (0)